- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Diepvriesgroentenverwerker Pinguin (vanaf september Greenyard Foods) heeft het voorbije kwartaal 2,4% omzetgroei geboekt. De groei is vooral te danken aan hogere volumes en minder aan prijsverhogingen.
De omzet bedraagt, afgezien van de opbrengst uit de verkoop van aardappeldivisie Lutosa, 149 miljoen. Dat is 2,4% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Zowel de divisie conserven als de afdeling diepvriesgroente kon een omzetgroei laten optekenen.De toename in beide afdelingen is vooral te danken aan de verkoop van hogere volumes. De impact van prijsverhogingen zou beperkt zijn gebleven.
Prognoses geeft het bedrijf niet, dat ineen overgangsfase zit met de verkoop van Lutosa en verschillende overnames.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?