- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De Nederlandse online supermarkt Butlon komt naar België. Eind dit jaar lanceert de online discounter zijn website voor Belgische consumenten en begin volgend jaar volgen de eerste bestellingen.
België krijgt er een nieuwe online supermarkt bij: Butlon. Deze Nederlandse pure player die startte als platform dat maaltijden van restaurants aan huis bezorgde, is door de crisis uitgegroeid tot een online supermarkt. Het bevindt zich in hetzelfde segment als Lidl en Aldi, weliswaar volledig digitaal. Klanten vinden er ruim 1.200 producten, gaande van verse groenten en fruit, brood en kaas over vlees, ijs en dranken tot non-foodproducten als wasmiddel, luiers, handzeep enzovoort. Consumenten die hun boodschappen voor 12 uur bestellen, voor een minimum bedrag van 50 euro, krijgen die de dag nadien aan huis geleverd. Daarnaast hebben consumenten ook de mogelijkheid om maaltijden van deelnemende restaurants te bestellen, die worden direct na de bestelling aan huis geleverd. Door het enorme succes in zijn thuisland Nederland beslist Butlon nu om de grens over te steken en uit te breiden naar Duitsland en België. Tegen eind dit jaar zouden de websites voor de Belgische en Duitse consumenten klaar moeten zijn, schrijft nieuwssite Twinkle. Begin volgend jaar volgen dan de eerste bestellingen. In een eerste fase zal nog niet het hele gamma online beschikbaar zijn. Zo is het nog even wachten op de koel- en diepvriesproducten, klinkt het.
Met de komst van Butlon komt er dus een nieuwe concurrent voor online supermarkten als Hopr, C-Mercado, Greenweez, eFarmz, Kazidomi… Om zich te onderscheiden van de concurrentie zet de nieuwe pure player in op discountprijzen. Die lage prijzen op verse producten in bulk zijn te danken aan zijn nauwe samenwerking met horecagroothandels. Naast de lage prijzen, pakt Butlon ook uit met speciale kortingen zoals 'dagknallers' en "op=op"-acties. En de lage prijzen blijken te lonen, want dit jaar heeft het bedrijf al meer dan 50.000 dozen verstuurd, goed voor zo'n 10.000 dozen per maand.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?