De winnaars van de Personality of the Year-awards zijn eindelijk bekend. De gelukkigen zijn Nathalie Matterne in de categorie 'Retailers', An Vermeulen in de categorie ‘Suppliers’ en Francis Plunus in de nieuwe categorie 'Foodservice'.

De jaarlijkse Gondola Storecheck Personality of the Year-awards vonden vanavond plaats in het Holiday Inn-hotel in Zaventem. Zoals elk jaar zet het event de meest invloedrijke persoonlijkheden uit de retail en FMCG-sector in de bloemetjes. Genomineerd zijn voor de Personality of the Year-awards is al een hele prestatie, aangezien het een erkenning is van de hele sector. Maar wie zijn de uiteindelijke winnaars? Dat werd bepaald door duizenden stemmen van professionals en een vakjury. Ontdek snel wie er gewonnen heeft in de categorieën: ’Retailers’, ‘Suppliers’ en ‘Foodservice’.

Nathalie Matterne, Carrefour
©

Carrefour

Retailers: Nathalie Matterne

De award voor 'Retailers' ging dit jaar naar Nathalie Matterne, merchandise director en lid van het uitvoerend comité bij Carrefour België. Niet alleen haar skills en duidelijke visie maakten indruk op de jury, maar ook het feit dat ze op korte termijn zoveel kon realiseren binnen het bedrijf. "Nathalie Matterne is het gezicht achter de nieuwe wind bij Carrefour", aldus de jury. "Ze is een echte persoonlijkheid die zowel de structuur als de aanpak binnen het bedrijf op korte termijn heeft helpen veranderen. Nathalie is de drijvende kracht achter de transformatie bij Carrefour. En het mooie is, dat ondanks het vele werk dat ze samen met haar team verzet heeft, ze nog steeds bereikbaar blijft en steeds blijft open staan voor bezorgdheden.”

An Vermeulen, Coca-Cola
©

Coca-Cola

Suppliers: An Vermeulen

An Vermeulen, vice-president en country director van Coca-Cola Europacific Partners België-Luxemburg, won dit jaar de Suppliers award. Zij wordt vooral gewaardeerd om haar menselijke leiderschapsstijl, waarmee ze anderen inspireert, maar ook om haar sociale engagement en de impact die ze ook buiten haar bedrijf heeft. “An zet de industrie en de mensen altijd op de eerste plaats. Deze combinatie is uitzonderlijk", prijst de jury.” “Ze heeft een belangrijke impact op de markt, staat er altijd als persoonlijkheid en speelt een voortrekkersrol. Bovendien wordt ze erg gerespecteerd binnen de sector en is ze altijd aanwezig waar het nodig is.”

Francis Plunus, Trendy Foods
©

Trendy Foods

Foodservice: Francis Plunus

De prijs voor de nieuwe categorie 'Foodservice' gaat naar Francis Plunus, CEO bij Trendy Foods België. Zijn hands on-mentaliteit, ondernemerschap en straffe carrière maakten indruk op de jury. “Hij heeft niet alleen een belangrijke bijdrage geleverd binnen het bedrijf met onder meer de integratie van Lekkerland en de omzet die maal 30 is gegaan, maar hij betekent ook veel voor de foodservice in het algemeen”, klinkt het bij de jury. "Francis blijft ondanks al zijn successen een zeer bescheiden en bereikbare man, die er nog steeds een zaak van maakt om elke klant elk jaar te ontmoeten. Qua personality is hij zonder twijfel de winnaar.”