- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Na Lidl, stopt ook Carrefour met de verkoop van vlees van konijnen afkomstig uit batterijsystemen. Vanaf 4 november wordt er overgeschakeld naar konijnenvlees van parksystemen. “Dankzij de beslissing van Carrefour zullen duizenden konijnen niet langer opgesloten zitten in batterijkooien.” reageert GAIA-directeur Ann De Greef.
Vorig jaar schakelde Lidl als eerste retailer volledig over op vlees van parkkonijnen. Carrefour is de tweede in de rij maar ook Colruyt en Delhaize hebben zich ook al geëngageerd om de omschakeling te maken tegen respectievelijk eind 2014 en eind 2016.
De parksystemen zijn diervriendelijker omdat de konijnen er meer ruimte hebben, en ook over hoogteplatforms en hooi beschikken.
"Door uitsluitend konijnenvlees van parksystemen te verkopen geeft Carrefour aan dat dierenwelzijn belangrijk is en dat stemt ons erg tevreden", zegt Ann De Greef. “Naast het belang van dierenwelzijn is ook de verbeterde kwaliteit van het product een pluspunt,” bevestigt Vera Vermeeren, verantwoordelijke externe communicatie van Carrefour.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?