- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De verkoop van vershoudfolie, vershoudzakjes, aluminiumfolie, bakpapier of vuilniszakken is dit jaar sterk gestegen als gevolg van de gezondheidscrisis. Maar er is nog een andere trend die opduikt in de winkelrekken: marktleider Melitta (Toppits en Swirl) introduceert producten die gemaakt zijn van gerecycleerd plastic.
De gevolgen van COVID-19 op de foodretail, en dan vooral op enkele van de belangrijkste categorieën, worden nog steeds gemeten. De categorie housekeeping heeft dit jaar een ongekende groei doorgemaakt: +11,1% in waarde en +8,2% in volume (Nielsen MAT P01, 2021). En niet alleen de cijfers deden het goed, ook het huis van de consument werd goed onderhouden. Zozeer zelfs dat deze categorie goed is voor 90% van de groei binnen de hele non-foodsector.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?