- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Carrefour blijft haar onlinediensten uitbreiden. Zo heeft de retailer zijn aanbod aan voedingsproducten op Drive.be sinds januari 2017 met 27% opgetrokken en steeg het aantal non-roodreferenties op de Webshop met 46% sinds mei vorig jaar.
Alle winkels samengenomen biedt Carrefour België momenteel online 19.000 foodreferenties aan, goed voor een groei van 27% ten opzichte van januari 2017. De verhouding tussen het gewone assortiment en het seizoensassortiment is 94 % - 6 %. En daarbij valt op dat het gamma vooral uitgebreid werd met verse producten.
In mei 2017 lanceerde Carrefour de Webshop, haar non-foodwebsite. Op dat moment bood de keten er 15.000 referenties aan. Vandaag, minder dan een jaar later, telt de Webshop 22.000 referenties. Dat is een stijging van meer dan 46%. Hier is de verdeling iets anders: het seizoensassortiment is goed voor 15% van het totale gamma, terwijl het gewone aanbod 85% vertegenwoordigt.
Ter herinnering, Carrefour België was de eerste winkelketen die het Drive-concept in november 2013 lanceerde in België. Ondertussen heeft Carrefour zo’n 190 afhaalpunten, maar de retailer wil dat aantal tegen eind 2018 optrekken tot 250.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?