- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tegen 2020 wil het Franse Picard Surgelés de broeikasgasuitstoot van zijn winkelpark met 20% verminderen. In een volledig vernieuwde winkel in Frankrijk test de diepvriesspecialist alvast enkele innovaties uit die het energieverbruik en de uitstoot van schadelijke gassen sterk moet inperken.
De vestiging in Rueil-Malmaison (bij Parijs) is net volledig vernieuwd, en Picard heeft van die gelegenheid gebruik gemaakt om er enkele milieuvriendelijke innovaties uit te testen. Zo werd er onder andere 150m2 aan zonnepannelen op het dak geplaatst, wat genoeg energie moet opwekken om de koelruimte van de stock op temperatuur te houden. De winkel is ook uitgerust met een free cooling-systeem dat frisse lucht van buiten gebruikt, waardoor er geen air conditioning nodig is.
Picard heeft drie keer meer geïnvesteerd dan in een “normale” nieuwe winkel.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?