- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse onlinesupermarkt Picnic verlaagt zijn ambitie. Het bedrijf zal voor heel 2018 immers geen omzet van 300 miljoen euro behalen zoals eerder aangekondigd, maar wel rond de 200 miljoen.
De Nederlandse onlinesupermarkt Picnic boekte in 2017 een omzet van 100 miljoen euro. Begin 2018 gaf mede-oprichter Michiel Muller te kennen dat het bedrijf een pijlsnelle groei doormaakte en het daarom voor 2018 een jaaromzet van 300 miljoen zou behalen, goed voor een verdriedubbeling van de omzet. Tegen 2020 zou de ‘pure player’ bovendien volledig winstgevend moeten zijn.
Nu blijkt echter dat de jaaromzet voor 2018 zal afklokken rond de 200 miljoen euro, ofwel "slechts" een verdubbeling van de omzet. Dat maakte Michiel Muller gisteren bekend tijdens een conferentie in Londen, aldus Emerce. Directeur Michiel Muller claimde bovendien dat het bedrijf een bruto winstmarge van twintig procent zou realiseren.
Ter vergelijking, AH.nl, dat in Nederland een marktaandeel van 55% heeft voor de online verkoop van verse voedingsproducten, behaalde dit jaar een omzet van 600 miljoen euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?