De verpakkingsvrije online supermarkt Pieter Pot heeft nog eens 100.000 euro opgehaald via crowdfunding, zo laat het bedrijf weten. In januari kon het bedrijf ook al 1,3 miljoen verzilveren via een eerdere crowdfundingsronde.

Pieter Pot heeft 100.000 euro opgehaald met een crowdfundingcampagne, meldt Retail Trends. De campagne is met een week verlengd om dit bedrag te bereiken. Het geld zal worden gebruikt om het assortiment van de verpakkingsvrije online supermarkt uit te breiden van 350 naar 450 producten. Daarnaast is Pieter Pot volop bezig met de ontwikkeling van een nieuwe navulpot die minder ruimte inneemt tijdens het transport en die ook gemakkelijker te reinigen is. Het is niet de eerste keer dat de online supermarkt geld ophaalt via een crowdfundingcampagne. In januari dit jaar wist het bedrijf via die weg ook al 1,3 miljoen euro te verzilveren, wat ervoor zorgde dat het een doorstart kon maken na zijn faillissement. Sindsdien heeft het bedrijf een omzet van 2,8 miljoen, maar maakt het nog steeds verlies.