- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
We kennen allemaal Popeye, de wereldberoemde zeeman die spinazie eet om sterker te worden. Het personage zet op die manier al sinds de jaren ‘30 kinderen aan om meer spinazie te eten. Maar blijkbaar geeft niet alleen spinazie je kracht, want Popeye gaat nu ook witloof promoten in een campagne van de VLAM.
Kinderen eten over het algemeen niet graag groenten, en al zeker geen witloof. Daar wil het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) verandering in brengen door Popeye reclame te laten maken voor Belgisch witloof. “Door Popeye in het witloofverhaal te betrekken, hoopt VLAM zowel ouders als kinderen warm te maken om vaker witloof op het menu te zetten”, klinkt het.
Concreet zijn er stoere Popeye-tattoos, een kleurkookboek met kindvriendelijke recepten en kleurplaten voorzien om ouders en hun kinderen aan te moedigen om witloof te eten.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?