De drankenketen Prik&Tik sloot deze week een samenwerkingsovereenkomst met de Waalse organisatie SCRL Négoboissons en ziet zo zijn aantal leden in Wallonië met één klap stijgen van twee naar elf. Een belangrijke stap in het meerjarenplan van Prik&Tik dat voluit focust op groei door het aanboren van nieuwe markten.

Prik&Tik stort zich op Wallonië. Deze week ging de drankenketen namelijk een samenwerking aan met de Waalse organisatie SCRL Négoboissons. Daardoor steeg het aantal leden van 2 naar 12, een belangrijke stap voor het bedrijf. “Vandaag zetten we met de overeenkomst met scrl Négoboissons een belangrijke stap richting Wallonië en dus in de richting van een netwerk van drankenhandelaars, die zowel de horeca bevoorraden als winkels exploiteren, dat volledig België omspant. De negen nieuwe leden in de provincie Henegouwen zullen we stapsgewijs in onze organisatie integreren, eerst qua aankoopcondities, nadien ook qua branding. Prik&Tik investeert al jaren fors met succes in de uitbouw van een sterk merk en precies daar maken we het verschil met andere aankooporganisaties", aldus Filip Sevens, algemeen directeur bij Prik&Tik.

Het openbreken van de Waalse markt is maar één van de groeipeilers van de drankenketen. Daarnaast focust het bedrijf zich op het aantrekken van nieuwe leden in Vlaanderen, de uitbouw van de online shop en het versterken van het B2B marktsegment. Zo werden de afgelopen maanden drie nieuwe winkels in Lokeren, Melle en Wilrijk lid van de organisatie.

“De performantie van een aankooporganisatie als Prik&Tik loopt grotendeels parallel met zijn aankoopkracht. Hoe groter onze omzet is, hoe scherper we kunnen inkopen en dat is positief zowel voor de prijzen die de consument betaalt in onze winkels als voor de marges van onze leden-aandeelhouders” zegt Jan Dalemans, afgevaardigd bestuurder Prik&Tik.

Volgens Sevens heeft Prik&Tik een naamsbekendheid verworven van 76%, waardoor het de supermarktketens op de hielen zit. Het bedrijf koestert dan ook de ambitie om op korte termijn dezelfde prestatie neer te zetten in Franstalig België.

Prik&Tik, met zijn hoofdzetel in Lommel, vertegenwoordigt vandaag een netwerk van 115 drankenhandelaars met 90 winkels die opereren onder de vlag van Prik&Tik