- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De fastfoodketen Quick heeft vorig jaar haar zakencijfer zien stijgen tot 1.074 miljard euro, een stijging van 4% in vergelijking met 2012. Een andere prestatie die al even sappig is als een Giant is het feit dat de ebitda (winst voor intrest, belastingen, afschrijvingen en waardeverminderingen) de recordhoogte van 102 miljoen euro bereikte. Het hoogste niveau ooit. De ebit (het resultaat voor intrest en belastingen) landde op 60,1 miljoen euro, een stijging met maar liefst 60%.
De Belgische en Luxemburgse activiteiten vertegenwoordigen 20ç miljoen euro, een stijging met 5%. De Franse tak ging er 3,8% op vooruit tot 831 miljoen euro. Deze uitstekende resultaten worden uiteraard enthousiast onthaald door Cédric Dugardin feliciteren, voorzitter van de Groep en zijn voornamelijk te danken aan een terugkeer naar basis van het vak, een communicatie die de sterproducten in de kijker zet en een renovatieplan om de restaurants een eigentijdse stijl aan te meten. De Groep, die vorig 13 restaurants opende, telt 498 filialen, waarvan 99 in de Belux en heeft 19.000 medewerkers.
Het nieuws dat echter het meest werd opgepikt door de pers, was niet van financiële aard. Ten gevolge van een tender zullen de Franse restaurants van Quick vanaf april Coca Cola inruilen voor zijn rivaal Pepsi Cola. Deze omschakeling belangt enkel Frankrijk aan, België en Luxemburg blijven trouw aan Coca-Cola.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?