iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
Voor het eerst heeft energiedrankenproducent Red Bull een omzet van meer dan 10 miljard euro behaald. Dat schrijft De Tijd. Meteen ook een record voor het Oostenrijkse bedrijf.
Red Bull heeft de wind in de zeilen. Het afgelopen jaar verkocht het meer dan 12,14 miljard blikjes, goed voor een toename van 4,8% ten opzichte van 2022. Ook de omzet groeide tot 10,55 miljard euro, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor en dat terwijl de omzet toen ook al met 24% was gestegen. Red Bull kondigde aan dat het in bijna elke markt ter wereld groei heeft gerealiseerd. De energiedrankenproducent benadrukte bovendien dat er ook een record gesneuveld is op het gebied van bedrijfswinst, al wou het niet zeggen om hoeveel winst het precies ging.
Red Bull staat naast zijn energiedranken ook bekend om zijn sportsponsoring van verschillende teams en atleten, waaronder Wout van Aert. Volgens De Tijd gaf Red Bull in 2022 meer dan 1 miljard euro uit aan sportsponsoring. Het bedrijf is tegenwoordig aanwezig in 177 landen en heeft meer dan 17.800 mensen in dienst. Het bedrijf is voor 49% in handen van de Oostenrijker Mark Mateschitz, zoon van de oprichter Dietrich Mateschitz, die in 2022 overleed. De overige 51% is in handen van de Thaise familie Yoovidhya.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?