- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
De eerste Belgische vestiging van Søstrene Grene werd donderdag 17 mei officieel geopend door Cresten Grene, één van de eigenaars en Creative Director van het familiebedrijf.
Søstrene Grene is een verrijking voor het Belgische retaillandschap. De winkels bieden een verademing voor de shopper en kunnen we best omschrijven als een kruising tussen Flying Tiger en Maisons du Monde, echter zonder dat de keten zich daarop baseerde. Beiden zijn namelijk meer dan 20 jaar nà de keten van de zusters Grene ontstaan.
Enkele opvallende zaken aan het concept zijn de bruine wanden, het uitstallen van de goederen in houten kratten, de klassieke muziek die in de winkel weerklinkt of nog de handgeschreven leuke in store communicatie.
Bij de opening waren uiteraard de franchisenemer Julien Duval en de de winkelmanager Michele Fouquet aanwezig, maar ook de Nederlandse franchisenemer Pieter van der Land en een sterke delegatie van het Deense hoofdkantoor. Het was mede-eigenaar Cresten Grene zelf die het lint mocht doorknippen.
Cresten Grene: "Wij zijn uiteraard heel bij nu ook België aan onze landkaart te kunnen toevoegen. We hebben zorgvudig gezocht naar een perfecte locatie en Antwerpen en de Stadsfeestzaal (kant Hopland, nvdr) zijn ideaal. Uiteraard hebben we de ambitie om, in eerste instantie in Vlaanderen, nog meerdere winkels te openen. Søstrene Grene wil de consument vooral aanzetten om creatief te zijn. Onze winkels zijn daar helemaal op ingesteld. Visual merchandising is erg belangrijk bij ons. Verder moet de consument bij ons stress-vrij kunnen shoppen: je zal dus ook geen keuzestress hebben door ons misschien beperkt, maar doordacht en kwalitatief aanbod met een mooi design aan voor iedereen haalbare prijzen."
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?