The Source, het durfkapitaalfonds van Spadel, heeft een belang verworven in Something & Nothing, een Brits frisdrankmerk dat zich richt op consumenten die op zoek zijn naar gezondere en natuurlijke alternatieven voor traditionele frisdranken.

Something & Nothing is een merk dat in 2017 werd opgericht met een meer volwassen frisdrankpositionering, met innovatieve smaken, natuurlijke ingrediënten en vooral minder suiker. Het merk wil “moderne frisdranken” produceren met alleen natuurlijke ingrediënten, met smaken geïnspireerd door reizen en gastronomie, zoals de drie varianten die het merk op dit moment in Europa aanbiedt: yuzu, hibiscus/rose en komkommer. Andere smaken zullen snel volgen, zoals gember/limoen en ananas/roze grapefruit, die al verkrijgbaar zijn in de Verenigde Staten. “Tegen de zomer willen we ons assortiment uitbreiden van 3 naar 8 smaken”, aldus Oliver Dixon, een van de twee oprichters.

De Verenigde Staten is momenteel de grootste markt voor Something & Nothing, goed voor 60% van de omzet van het merk. De biologische keten Whole Foods, eigendom van Amazon, staat op het punt om Something & Nothing blikjes toe te voegen aan het assortiment. Het merk is ook aanwezig in Nederland bij Albert Heijn en zeer binnenkort bij Jumbo.

Something & Nothing boekte in 2024 een omzet van meer dan 3 miljoen pond en Spadel is ervan overtuigd dat het Britse merk nog een enorm groeipotentieel heeft, zowel in de Verenigde Staten als in Europa. Spadel wijst er ook op dat Something & Nothing dezelfde waarden deelt als de groep: beide bedrijven zijn B Corp gecertificeerd. Voor The Source is dit de 2e investering van het jaar: het nam recent een belang in Cherico, een Franse start-up die cichorei opnieuw wil introduceren bij liefhebbers van warme dranken. In 2023 nam het investeringsfonds van Spadel ook al een belang in de Belgische start-up Dripl.