Delhaize wil dat zijn assortiment tegen 2030 minimaal de helft plantaardige producten bevat. Na Albert Heijn en zijn ‘kleijne swap, schakelt ook Delhaize een versnelling hoger in de race om plantaardige producten.

Tegen 2030 wil Delhaize minstens 50% plantaardige producten in zijn assortiment hebben, zo maakte de retailer vandaag bekend. Op die manier wil Delhaize tegemoetkomen aan de groeiende vraag van klanten naar meer plantaardige opties, maar ook een actieve bijdrage leveren aan de verduurzaming van de voedselindustrie. Bovendien is deze nieuwe strategie ook een belangrijk onderdeel van Delhaize’s plan om haar CO2-uitstoot en de impact ervan op de natuur te reduceren. “Plantaardige producten hebben bewezen minder impact te hebben op het milieu en dragen bij aan een gezonde levensstijl”, klinkt het bij Delhaize. Daarnaast blijft de retailer zich inzetten voor het verduurzamen van producten van dierlijke oorsprong.

Twee jaar geleden introduceerde Delhaize de ‘Plant-Based!’-verpakking voor zijn eigen producten, met als doel het assortiment tegen 2025 te verdubbelen. Momenteel bevat het assortiment bijna 500 plantaardige producten, waaronder het huismerk "Plant-Based!”. Door deze nieuwe uitdaging aan te gaan, moedigt Delhaize haar klanten aan om een meer flexitarisch en duurzaam dieet te volgen. Delhaize is trouwens niet de enige die de strijd om de plantaardige producten aangaat. Vorige week stelde Albert Heijn zijn 'kleijne swap'-initiatief voor, waarbij consumenten door middel van handige tips aangemoedigd worden om hun maaltijden voedzamer te maken. Ze kunnen bijvoorbeeld een plantaardige tortilla gebruiken of linzen toevoegen aan hun gehakt.