- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Ahold Delhaize, moederbedrijf van Delhaize, Albert Heijn en Bol.com, heeft een conflict met de Nederlandse fiscus verloren. De groep kan niet profiteren van een fiscaal voordeel waarmee het 200 miljoen euro over een periode van tien jaar had kunnen besparen.
Door de fusie tussen Ahold en Delhaize in 2016, schatte de groep dat de operatie een ‘goodwill’ (meerwaarde) opleverde die over een periode van 10 jaar zou kunnen afgeschreven worden, wat een voordeel van ongeveer 200 miljoen euro zou opgebracht hebben. De fiscale administratie heeft geen oren naar die redenering en de Nederlandse justitie sluit zich daarbij aan, meldt RTL. Ahold Delhaize kan nog in beroep gaan tegen de beslissing. Vorige maand beleefde de groep nog een tegenvaller, toen het 382 miljoen moest terugbetalen aan de Belgische fiscus omdat het niet genoeg belastingen betaalde voor de Amerikaanse winkels van Delhaize.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?