- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Britse supermarktketen Tesco heeft aangekondigd tot 600 miljoen
euro te willen investeren in de ontwikkeling van digitale diensten. Dat bedragzou zelfs kunnen verdriedubbelen in de komende drie jaar.Tijdens een persconferentie in Signapore, bevestigde Philip Clarke (CEO van Tesco) dat hij meer wil zijn dan alleen maar een retailbedrijf. “We moeten evengoed een technologiebedrijf worden. Daarom zullen we in 2013 750 miljoen euro dollar investeren in technologie”, zei hij.
“Vorig jaar heb ik een einde gemaakt aan de verouderde “race om de ruimte”. Ik zei dat we in de toekomst niet meer alleen zullen groeien door meer vastgoed aan te kopen, maar door het veranderen van de manier van omgang met de klanten en de digitale retailing te omarmen”, zei Clarke. Volgens hem daalde de verkoop van fysieke boeken, cd’s en dvd’s het voorbije jaar met 25% in het Verenigd Koninkrijk, terwijl ze via internet 150% toenamen.
Tesco lanceerde deze maand ook een gratis online tv-dienst voor de 16 miljoen houders van haar getrouwheidskaart Clubcard. Deze service maakt het mogelijk voor Clubcardleden om televisie-uitzendingen en films te bekijken via het internet. De dienst wordt gefinancierd met gerichte reclame. Deelnemende adverteerders zijn onder meer Danone, Kellogg en J&J.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?