- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Britse retailreus Tesco doet zijn Zuid-Koreaanse activiteiten van de hand. De 5,47 miljard euro die het krijgt voor de keten Homeplus moet Tesco uit de rode cijfers helpen.
Het gaat Tesco al even niet voor de wind. Vooral het boekhoudschandaal en de opstapelende verliezen spelen de retailer parten. In die mate dat Tesco aan het herstructureren geslagen is. Niet enkel de top van het bedrijf wordt herschikt, ook 43 verkooppunten in Groot-Brittanië moeten de deuren sluiten. En nu gaat Tesco ook de Zuid-Koreaanse keten Homeplus verkopen aan MBK Partners. Opvallend, want Korea is de tweede grootste markt van Tesco na het Verenigd Koninkrijk. Homeplus telt meer dan 1.000 winkels en is goed voor een jaaromzet van 7,4 miljard euro.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?