- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Multinational Unilever maakte woensdag bekend de merknaam AdeS te verkopen aan Coca-Cola. Unilever voert een kritisch beleid tegenover activiteiten die onvoldoende winstgevend zijn, daarom stond de Argentijnse sapmaker al van februari in de etalage. Dat meldt het Financiele Dagblad.
In 2000 werd AdeS eigendom van Unilever toen het zijn Amerikaanse concurrent, en AdeS-eigenaar, Bestfoods overnam. AdeS is een Argentijnse levensmiddelenconcern dat vruchtensappen maakt op basis van soja, die in zeven Zuid-Amerikaanse landen en in Mexico in de schappen ligt. Unilever voert een kritisch beleid tegenover activiteiten die onvoldoende winstgevend zijn, daarom zette de multinational AdeS eind februari in de etalge. Afgelopen woensdag werd bekend dat de Argentijnse sapmaker een thuis vindt bij Coca-Cola, waar het volgens Unilever beter af is.
De verkoop van AdeS bracht Unilever 575 miljoen dollar op, wat omgerekend zo’n 515 miljoen euro is.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?