
- Interview met Cédric Antoine, CEO van Medi-Market: “In 2025 schakelt Medi-Market een versnelling hoger”
- Duurzaamheid: Herbruikbare verpakkingen, een oplossing voor e-commerce?
- Dossiers: bakkerij, chocolade, koeken, snoep, functionele voeding ...
Unilever verkoopt het bedrijf De Vegetarische Slager aan voedingsproducent Vivera. Het verkoopbedrag werd niet bekendgemaakt.
Vivera is de nieuwe eigenaar van De Vegetarische Slager, maakte het eerste bedrijf vandaag zelf bekend. Het merk produceert vleesvervangers voor de horeca en detailhandel. Het bedrijf bestaat sinds 2010 en heeft als doel om zo aantrekkelijk mogelijke plantaardige alternatieven te maken, zodat vlees volledig uit de voedselketen verdwijnt. Ondanks het relatieve succes van plantaardige alternatieven was het al langer duidelijk dat Unilever De Vegetarische Slager wilde verkopen. In 2018 nam Unilever het over, waarna het in 55 landen actief werd. Toen waren de verwachtingen nog groot, maar in Vlaanderen en Nederland blijkt dat de omschakeling van dierlijke naar plantaardige eiwitten trager verloopt dan verhoopt, ondanks het groeiende aantal flexitariërs. Door alternatieven voor vlees aan te bieden, zijn 11 miljoen dieren gespaard gebleven, stelt De Vegetarische Slager. Overnemer Vivera is al langer actief in de vegetarische voedselmarkt: het bedrijf brengt sinds 1990 vegetarische en plantaardige maaltijden en maatijdcomponenten aan de man. De producten zijn verkrijgbaar in 32.000 supermarkten in 25 Europese landen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?