- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Koeken, je hebt ze in allerlei smaken en formaten, maar hoe hebben we ze het liefst? Primeert de smaak, de bekendheid van een merk of mag het toch allemaal een beetje gezonder? Een overzicht van de trends.
De koekenmarkt is de afgelopen 2 jaar vrij stabiel gebleven. Consumenten mogen aan het begin van de pandemie dan wel gehamsterd hebben, toch had dat een beperkte impact op de verkoopcijfers van 2021. Volgens jaarcijfers van Nielsen die liepen tot begin november 2021 daalde het volume met 2,4% tegenover een jaar eerder. In waarde was er daarentegen een minieme stijging: +0,6%, gedreven door een prijsstijging van 3,1%. “De groei wordt gestuwd door een switch van de klassieke droge biscuits om te stockeren aan het begin van de pandemie naar de meer verwenkoeken gecombineerd met een grotere vraag naar A-merken. Deze beide tendensen zorgen voor een waardecreatie door een hogere prijs/kg”, verklaart Pascale Hauwe, category planning & activation manager bij Mondelēz Belgium.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?