- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Door de gezondheidscrisis zijn webinars enorm belangrijk geworden voor het delen van informatie, conferenties en zelfs netwerken. Hoe kunnen we dit soort evenementen opzetten? En zullen ze na de crisis nog bestaan? Maak kennis met de twee initiatiefnemers van de webinars bij Gondola: Rachel Peeters, evenementencoördinator, en Frederik Matthys, managing partner.
"Ik dacht dat ik mijn job zou verliezen. Ik zag niet direct een toekomst in mijn sector. Alles wat met events te maken had liep volledig vast”, zegt Rachel Peeters, evenementencoördinator bij Gondola. “We moesten alternatieven vinden, zelfs al was dat niet gemakkelijk. Daarom besloten we om de events van Gondola digitaal te organiseren via webinars. Naast het feit dat we begonnen met iets waar we in het begin niks van kenden, moesten we nadenken over hoe we ons konden onderscheiden van anderen.” Gondola organiseert al meer dan tien jaar fysieke evenementen, zowel via de events van Gondola Society als via de opleidingen die Gondola Academy aanbiedt. In al die tien jaar werd er nooit gedacht aan een digitaal event, vooral omdat de sector sterk rekent op netwerken, iets wat door een scherm erg moeilijk wordt. Maar met het verbod op bijeenkomsten was er geen andere keuze dan zichzelf heruit te vinden.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?