- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Iedereen weet dat Delhaize geslaagd is in zijn herpositionering op de Belgische markt. We hebben in ons blad uitvoerig bericht over de handige en snelle manier waarop deze toch niet makkelijk te realiseren omslag tot stand kwam. Of nu iedereen ook even euforisch is over het bereikte resultaat, is echter lang niet zeker. In het verleden kregen we van een aantal aangeslotenen van de keten al korzelige reacties op onze positieve commentaar op de strategie van de keten. Het ging dan minder over het globale resultaat, dan over hun eigen lagere marges die daar het gevolg van waren. Vandaag hebben een groot aantal van deze zelfstandigen zich verenigd in de vzw Delhaize Partners, een belangenvereniging die voortaan hun spreekbuis zal worden. We waren vanzelfsprekend erg benieuwd naar het standpunt van Delhaize Belgium over dit gegeven. Drie leden van het managementteam, CEO Michel Eeckhout, Senior Vice President Wholesale Belgium Guy Jourquin en Director Communication and External Affairs Hans Michiels, stonden ons graag te woord. We waren blij verrast, want het komt niet vaak voor dat een retailer meteen akkoord gaat om het delicate onderwerp van de relatie met zijn zelfstandige uitbaters te bespreken in de pers. De directie maakt hier meteen een duidelijk statement. Ze zijn wel degelijk begaan met de bekommernissen van de aangeslotenen, en willen op alle gebied klare wijn schenken. Voor hen is en blijft de belangrijkste waarde in het bedrijf het wederzijds vertrouwen.
Lees verder in Gondola Magazine april 2011
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?