- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Vanaf 1 januari 2019 vinden er enkele wissels plaats aan de top bij Albert Heijn Nederland. Zo wordt Philip Padberg de nieuwe general manager bij AH.nl en zal Rob Heesen Jan-Willem Dockheer opvolgen als general manager bij Albert Heijn to go.
Albert Heijn benoemt Philip Padberg (zie foto) tot general manager van AH.nl. Padberg werkte de afgelopen drie jaar als eindverantwoordelijke voor Contintal Europe en Nederland bij maaltijdbezorger Deliveroo. Hij neemt de fakkel over van Selma Postma, die vorige maand werd benoemd tot brand president van Ahold Delhaize’s Peapod in de VS.
Daarnaast zal Rob Heesen vanaf 1 januari 2019 aan de slag gaan als general manager van Albert Heijn to go. Hij neemt daarbij de plaats in van Jan-Willem Dockheer die het bedrijf verlaat en elders op zoek gaat naar nieuwe uitdagingen. Heesen heeft veel ervaring in (food) retail. In zijn laatste rol was hij algemeen directeur bij Blokker en daarvoor vervulde hij commerciële directiefuncties bij Hema en Super de Boer.
Jan van Dam, directeur specialty stores & new markets Albert Heijn, is verheugd met de overstap van Padberg en Heesen: “Philip heeft uitgebreide ervaring met het succesvol leiden van een vernieuwende e-commerce dienst met veel ambitie. De markt voor bezorgdiensten is enorm in beweging en Philip kan hier veel toevoegen. Rob is dan weer een oude bekende die bij Etos zijn eerste retail-ervaring opdeed. In de competitieve markt van food on the go is AH to go een groeiend convenience merk. Met zijn management-ervaring en expertise in food retail & food service kan Rob de groei en innovatie van AH to go in goede banen leiden.”
Beide benoemingen gaan in vanaf 1 januari 2019.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?