- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Online retailer Zalando overweegt om stenen winkels te openen in steden zoals Londen, Parijs of Berlijn. Dat heeft topman Ruben Ritter gezegd in een interview met het Duitse Manager Magazin.
"We merken dat Zalando in grote steden veel fans heeft, die veel tijd doorbrengen op onze site en erg veel bestellen. Voor hen kan het interessant zijn om de merken die we verkopen ook offline aan te bieden", aldus Ruben Ritter.
Toch zou Zalando niet in elke grote winkelstraat een filiaal willen openen. De Duitse e-tailer denkt eerder aan een beperkt aantal flagshipstores in enkele Europese grootsteden. Hoe concreet die plannen al zijn, is niet helemaal duidelijk.
Als Zalando effectief fysieke winkels gaat openen, is het de zoveelste webwinkel die de oversteek maakt van 'pure player' naar 'brick & mortar'. Zo opende Amazon eerder al enkele fysieke boekenwinkels, en experimenteert het e-commerce bedrijf met een eigen hypermoderne supermarkt. Dichter bij huis heeft de Nederlandse webshop Coolblue ook fysieke vestigingen waar klanten terecht kunnen voor advies en herstellingen. Het bedrijf opende vorig jaar zijn derde Belgische vestiging in Zaventem.
Zalando zette overigens al in 2015 een eerste stap in de 'offline retail', met de overname van modebeurs Bread & Butter. Enkele weken geleden nam de Duitse e-tailer ook het sneakermerk Kickz over, dat ook over een aantal verkooppunten beschikt.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?