- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Kledingdiscounter Zeeman heeft in Nederland uitgepakt met een stunt: de keten verkocht er trouwjurken voor amper 29,99 euro. De jurken waren de dag zelf uitverkocht én waren een hit op sociale media. Of hoe Zeeman zijn imago aan het opkrikken is.
Zeeman lijkt aan een verjongingskuur bezig. CEO Bart Karis liet eerder deze week in De Tijd optekenen dat hij af wil van het “foute imago” van zijn winkelketen. Daarom worden de winkels van Zeeman momenteel vernieuwd in Nederland en België. “We hebben in de afgelopen twee jaar 280 winkels vernieuwd. Het komende jaar worden er in België nog eens 100 in het nieuw gestoken. Over drie jaar willen we alles vernieuwd hebben”, zei Karis in de zakenkrant.
Zelfs een webshop is niet uitgesloten voor de discounter. Vandaag is er al een bescheiden online winkel in Nederland, maar op termijn kan er ook bij ons een volwaardige Zeeman-webwinkel komen. “We experimenteren volop. Er is geen haast bij. (...) Als wij onze webwinkel uitrollen, moet die winstgevend zijn”, klinkt het.
De trouwjurkactie van deze week past ook in het nieuwe elan van Zeeman. De jurk werd door de retailer zelf ontworpen en kost amper 30 euro. Toch ziet de jurk er zeker niet slecht uit, wat verklaart waarom de duizend stuks op nog geen dag tijd de deur uit waren. Binnenkort zouden ze weer beschikbaar zijn. Maar het gaat Zeeman natuurlijk niet om de verkoop van die duizend jurken, de marketingstunt heeft alleszins zijn effect niet gemist.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?