Is de strijdbijl tussen AgeCore en Nestlé eindelijk begraven? Dat is toch alleszins wat een bron dichtbij het onderzoek aan de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung laat weten. De Nestlé-producten die uit de rekken van Colruyt verdwenen waren, zouden daarom binnenkort terug hun intrede maken. 

Afgelopen februari ontstond er een rel tussen Nestlé en de inkoopalliantie Agecore, waartoe Colruyt, Conad, Coop Zwitserland, Edeka, Eroski en Intermarché behoren. In totaal werden zo’n 160 Nestlé-producten door de alliantie uit de rekken gehaald. Maar vandaag kondigt Frankfurter Allgemeine Zeitung aan dat de strijdbijl eindelijk begraven zou zijn. Zo zouden de onderhandelaars van de twee partijen tot een voorlopig akkoord over de aankoopvoorwaarden gekomen zijn.

De retailers die deel uitmaakten van de alliantie AgeCore waren samen verantwoordelijk voor 2 miljard euro omzet van Nestlé. Volgens de Duitse krant zou de directie van Nestlé zich tijdens de onderhandelingen bereid verklaard hebben om toegevingen te doen over algemene punten. Daarbij ging het meer bepaald om een grotere bijdrage van Nestlé aan gemeenschappelijke reclamecampagnes. Hoewel voorlopig nog niks officieel getekend is, zouden de volgende onderhandelingen zich nauwer toespitsen op de laatste details van het akkoord.