Hoog bezoek op de Gala Night van Gondola: Ignacio Sierra, corporate managing director van Tendam, voorheen Cortefiel Group en bekend van merken als Women’secret en Springfield, komt vertellen over de uitdagingen voor de fashion retail. We serveren hier al een voorproefje.
Ignacio Sierra is een topper in de modewereld. Hij staat aan het hoofd van Tendam, één van de leidende modehuizen in Europa, met Women’secret en Springfield als bekendste merken. Een man die het klappen van de zweep kent en mee vorm geeft aan de transformatie die de internationale modegroep sinds 2016 ingezet heeft. Precies daardoor is hij ook geknipt om te vertellen wat de grootste uitdagingen voor de fashion retail en retail in het algemeen zijn.
Het internet heeft de consument veranderd. En dan heb ik niet zozeer over e-commerce, maar over de manier waarop consumenten zich informeren en ageren op wat retailers zeggen en doen. Via sociale media kunnen klanten zich veel meer laten horen en zijn ze ook veel sneller geïnformeerd. Er is meer en snellere interactie. Je kan dat customer empowerment noemen. Bedrijven moeten daar heel goed rekening mee houden. Je moet heel goed luisteren naar wat de klant vertelt. Wij zetten heel hard in op klantentrouw. Bij elk merk zorgen we ervoor dat er loyalty programs zijn die de klanten aan ons binden. We hebben wereldwijd 23 miljoen mensen die lid zijn van een van onze klantentrouwprogramma’s.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?