- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het Nederlandse Albert Heijn heeft sinds kort 25 winkels in ons land. Daarmee heeft de supermarktketen naar eigen zeggen een marktaandeel “van boven de 2%”. Dat heeft topman Luc de Baets aan persagentschap Belga gezegd.
Met de opening van de 25ste Belgische Albert Heijn (in Nijlen), zit de retailer halfweg zijn ambities. Tegen 2016 wil AH immers 50 winkels in Vlaanderen. Over wat er daarna moet gebeuren, blijft Albert Heijn vaag. "We hebben de ambitie om wat groter te worden daarna", zegt de Baets voorzichtig.
Voor de werkgelegenheid zijn de ambities van AH alvast goed nieuws: tegen eind 2015 wil de keten 2.500 werknemers tellen. Nu zijn dat er nog 1.750.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?