- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi Süd heeft aangekondigd dat het tegen 2019 650 nieuwe winkels wil openen in de Verenigde Staten, met een gemiddelde van 130 nieuwe winkels per jaar. Die uitbreiding zal zo’n 2,2 miljard euro kosten, en het expansieplan zal naar verwachting 10.000 extra banen creëren.
Volgens onze Franse collega’s van LSA, stelt de retailer een aantrekkelijker concept voor en is het bedrijf ook spraakzamer, bijvoorbeeld op Facebook. Onder de naam “Simply Nature” lanceert Aldi Süd zelfs biologische en natuurlijke producten.
Tot nu toe, groeide de discounter met "slechts" 80 nieuwe winkels per jaar. Sinds zijn komst naar de Amerikaanse markt in 1976 heeft de Duitse retailer een 1.300-tal winkels geopend in de VS.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?