- Zelfscan: vloek of zegen?
- Fotoreportage: Ontdek het beste van Sial
- Dossiers: warme kazen, melkdesserts, bereide maaltijden, etnische producten ...
Een goed concept kan enkel overleven als het tijdig wordt opgefrist. En dat is exact wat Delhaize ons vandaag liet zin in hun Proxy Delhaize pilootwinkel te Denderhoutem. "Sta me toe te benadrukken dat dit geen conceptstore is," zet Kris Volckaert, Vice President Affiliated Supermarkets, meteen de puntjes op de -i. "Dit is een volwaardige Proxy Delhaize die reeds uitbreidingsplannen had én goed werd uitgebaat, dus hebben we deze plaats gekozen voor onze pilootwinkel."
Reeds sinds 9 juli draait deze vernieuwde en met 150 m2 uitgebreidde Proxy op volle toeren. En het resultaat mag gezien worden. "We spelen in op de trend om meer ruimte aan de shoppers te geven en daardoor dus minder producten op een kleine oppervlakte te proppen," geeft Denis Knoops, Senior Vice President Affiliated Retail, New Markets & Real Estate, ons mee. En het is die ruimte die meteen opvalt. Gangen van 2 meter breed. Een slim opgebouwd winkelconcept dat ons van de groenten- en fruitafdeling naar een promozone leidt, er is een volwaardige visafdeling en een beenhouwerij en bakkerij mét een open atelier. Zo kan de shopper met zijn vragen onmiddellijk bij een medewerker terecht. De kleurcodes werden bewust eenvoudig gehouden - donkergrijs als basiskleur en rood voor de accenten - en de band met de lokale gemeenschap uit zich niet alleen in de afbeelding van de drie koningen (een feest in Denhoutem zoals er ook carnaval in Rio is, nvdr) die ons aan de uitgang toelacht, maar ook in het feit dat de parking dienst doet als afzet- en oppikplaats voor het naburige schooltje.
"Dit concept is klaar voor de roll-out," benadrukt Kris, "maar wij leggen het niet op aan onze aangeslotenen, ze moeten er eerst zelf van overtuigd zijn. En om hen te overtuigen zijn ze altijd welkom in Denderhoutem."
Lees en bekijk onze volledige reportage in het volgende Gondola Magazine!
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?