De nieuwe Intermarché in Némours (Seine-et-Marne in Frankrijk) met een oppervlakte van 5.500 m2 heeft zijn deuren geopend. Opvallend 'detail': de winkel is in het rond gebouwd en ingericht!

Door de atypische vorm van het gebouw moest Intermarché op een innovatieve manier zoveel mogelijk ruimte benutten. Een 'probleem' met een eenvoudige oplossing vond winkeluitbater Richard Doyen. Door de winkel in te richten als een arena en alle meubels naar één centraal punt in de winkel te richten bracht hij de cirkelvormige omtrek van het gebouw naar binnen. Zijn inspiratie haalde hij bij de klaproos, meteen ook het embleem van de stad Nemours. Met deze thematiek in het achterhoofd ontwikkelde HMY Group de meubels voor de winkel.

In het hart van de arena vind je de afdeling groenten en fruit, waar de meubels als een ster geschikt staan. Daar staan de winkelrekken als de bloemblaadjes van een klaproos omheen. Hoe meer je naar de buitenkant van de cirkel wandelt hoe hoger en langer de meubels worden. Op die manier is de zichtbaarheid vanuit het midden van de winkel optimaal. Sommige meubels werden specifiek voor deze winkel ontworpen zoals bijvoorbeeld de s-vormige paskamers of de doorzichtige, lichtgevende, gegraveerde, tussenschotten op het einde van de winkelrekken. Stuk voor stuk uitgerust met een afbeelding van de bloem. 

 


In the picture