- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
37% van de Belgen koopt vandaag meer tweedehandsartikelen dan twee jaar geleden. Dat blijkt uit een enquête door onderzoeksbureau iVOX bij 1.000 Belgische consumenten.
Vooral in Wallonië (40%) en in Vlaanderen (38%) zoeken consumenten hun toevlucht tot tweedehands. In Brussel blijft dit beperkt tot nauwelijks 13%. Cd’s, dvd’s en games (38%), moderne meubelen (13%) en baby-artikelen (12%) zijn de populairste tweedehandsaankopen.
Financieel een goede zaak kunnen doen, is voor meer dan de helft van de respondenten (53%) de belangrijkste drijfveer om tweedehands te kopen. Meer dan 3 op 10 Belgen (31%) verkocht het afgelopen jaar ook zelf tweedehandsartikelen. Dat gebeurde vooral via internet (66%), rommelmarkten (23%) en tweedehandswinkels (12%).
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?