- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De eindbalans van de zomersolden is licht positief: handelaars noteren een stijging in de verkoop van 2% in vergelijking met vorig jaar. Vooral stuks met grote kortingen waren populair. Dat blijkt uit een rondvraag van sectororganisatie Comeos.
De solden kwamen dit jaar traag op gang, vermoedelijk door het slechte weer. Op zonnige dagen waren typische zomerstuks zoals sandalen, shorts en jurkjes heel populair, maar was het te warm om veel volk op de been te brengen.
Wie naar de solden ging, ging voor de grote kortingen. Stuks met kortingen van -50 of -70% verkochten dit jaar bijzonder goed. Nog opvallend volgens Comeos: damesartikels waren iets minder populair dan anders, de kinder- en mannencollectie deed het dan weer beter. Ook online zou de eindbalans van de zomerkoopjes positief zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?