Tuttofood
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Tuttofood
Van 8 tot en met 11 mei was Milaan dankzij Tuttofood vier dagen lang de voedselhoofdstad van Europa. De voedingsbeurs trok de kaart van proteïnen, vezelrijke voeding, free from-producten, gezondheid en innovatie, maar vierde ook – in de woorden van de organisatie – de comeback van vlees. Gondola selecteerde enkele blikvangers.
Pijnlijke voeten, een hoop blijvende indrukken en een zak vol visitekaartjes: de impact van enkele dagen Tuttofood valt wat ons betreft niet te onderschatten. De tweejaarlijkse voedingsbeurs in Milaan speelde zich af in zeven hallen, met zo’n 40.000 bezoekers en meer dan 700 aankopers uit de voedings- en retailsector. Het overgrote deel van de exposanten kwam uit Italië, al waren er vertegenwoordigers uit alle hoeken van de wereld aanwezig, van Oost-Europa tot Japan. De beurs barstte niet van de innovaties, maar bevestigde de tendenzen die er al waren: de voedingsindustrie legt steeds meer de nadruk op gezondheid, free from-producten en duurzaamheid. Eén woord was alomtegenwoordig: proteïnen, een toverwoord dat de gezondheid van producten in de verf moet zetten, ook al gaat het niet noodzakelijk om heel gezonde producten.
Registreren neemt slechts enkele minuten in beslag, daarna:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?