- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Kiabi, La Redoute, Veritas, Sarenza, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren samen Belgian Friday, een event vol e-shoppingplezier tegen lichte prijzen. Van 18 tot 21 mei organiseert de groep namelijk verschillende acties.
Hoewel Black Friday, een commercieel evenement dat elk najaar plaatsvindt en onlangs bij ons geïmporteerd werd, een uitvinding is van de Amerikanen, volgden de Fransen al snel in hun voetsporen. Zo lanceerden ze de French Days, een promotieweekend dat voor het eerst in april vorig jaar in heel Frankrijk werd georganiseerd. Tal van merken hebben zich achter een gemeenschappelijk thema geschaard: een e-shopping evenement in het voorjaar, nog vóór de solden. Ieder merk koos het type kortingen dat het aan zijn klanten wilde aanbieden en bepaalde zelf de manier waarop het zou te werk gaan. Sommige winkels beperkten zich tot hun webshop, terwijl andere ook promoties aanboden in hun fysieke winkels. Maar nu doet het concept ook bij ons zijn intrede, met Belgian Friday.
Van 18 tot 21 mei kunnen consumenten profiteren van kortingen bij bedrijven als Kiabi, La Redoute, Veritas, Sarenza, Jack & Jones en Tape à l'Oeill, en dat zowel in de winkel als online. “Het initiatief sluit aan bij de nieuwe consumptiegewoonten van gezinnen. Zo kan een publiek dat niet noodzakelijk gewend is om online te winkelen, profiteren van aanzienlijke kortingen op diverse seizoensproducten (kleding, accessoires, decoratieartikelen...), maar ook vertrouwd raken met e-shopping”, legt La Redoute uit. Naarmate de multichannel consumptietrend de norm wordt, wil dit soort initiatieven ook inspelen op kopers die de solden niet langer zien als de enige tijd van het jaar om te genieten van koopjes en kortingen.
Voor Brice Deléscluse, CEO van het Belgische filiaal van La Redoute Benelux, maakt Belgian Friday deel uit van een globaal programma om tegemoet te komen aan de behoeften van hun verschillende Belgische en Luxemburgse klantenprofielen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?