iStock
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
iStock
77% van de Belgen geeft aan een winkel te hebben bezocht op basis van wat ze in een folder hebben gezien. Bovendien stelt 2 op de 3 Belgen dat ze reclamefolders liever fysiek in de brievenbus ontvangen. Dat blijkt uit de ‘Leaflet Attitude Study’ van GfK, uitgevoerd in opdracht van BD Media, marktleider in de verdeling van huis-aan-huis communicatie.
De studie toont aan dat folders het meest worden gelezen om prijzen te vergelijken en ter inspiratie. “Voor consumenten is de folder een betrouwbare gids om hun aankopen te doen”, aldus Leen Dehantschutter, managing director bij BD Media. Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat 77% van de ondervraagden een winkel hebben bezocht op basis van wat ze in een folder hebben gezien. 99% van hen zegt dan ook effectief iets gekocht te hebben. Als we specifiek kijken naar het gebruikte kanaal kijken, zien we dat 44% van de Belgen de folder zowel op papier als digitaal leest, 45% enkel op papier en 12% uitsluitend digitaal. “Het gros van de folderlezers is dus omni-channel georiënteerd en kies voor de combinatie papier en digitaal”, besluit Leen Dehantschutter. Toch stelt 2 op de 3 Belgen dat ze de reclamefolder het liefst fysiek in de brievenbus krijgen. Ongeacht het geprefereerde kanaal blijven folders nog steeds het meest effectieve medium om in te zetten om een goot bereik te genereren. 9 op de 10 Belgen (87%) geeft immers aan wel al eens een folder te doorbladeren en in 90% van de huishoudens wordt er af en toe een folder gelezen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?