AB InBev
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
AB InBev
Biergigant AB InBev heeft de rechtszaak tegen concurrent Constellation Brands verloren, meldt het persagentschap Reuters. Het Amerikaanse bedrijf mag de merknamen Modelo en Corona van AB InBev blijven gebruiken om hun hard seltzers te verkopen.
Constellation Brands heeft de distributieovereenkomst met AB InBevs Mexicaans dochterbedrijf Grupo Modelo niet geschonden, zo oordeelde een federale jury in Manhattan. De Belgische multinational sleepte het Amerikaanse bedrijf in 2021 voor de rechtbank omdat die een jaar eerder de Corona Hard Seltzer gelanceerd hadden, één van hun merknamen, dus. De jury stemde in met Constellation Brands argument dat het distributiecontract, dat in 1996 met een voorganger van de kolos gesloten werd om Modelo’s bieren te verdelen, hen veroorlooft om hard seltzers met de namen Modelo en Corona te verkopen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?