- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Action heeft een goed eerste kwartaal van 2022 achter de rug. De omzet steeg met meer dan een kwart en de retailer breidde zijn aantal winkels met 30 uit. Volgens eigenaar 3i zal de keten ook in uitdagende tijden blijven groeien.
Non-foodketen Action heeft geen last van de moeilijke marktomstandigheden, zo lijkt het. De omzet steeg in het eerste kwartaal van dit jaar met meer dan een kwart tot 1,8 miljoen euro, meldt Het Financieele Dagblad. De stijging heeft vooral te maken met het feit dat de keten in de eerste drie maanden van het jaar dertig nieuwe winkels opende. De budgetketen opende onder meer in de Spaanse regio Catalonië vier winkels en rondde in januari al de kaap van 2.000 winkels. Over het hele jaar 2021 steeg de omzet van Action met 23%, de brutowinst steeg met 36% en klokte af op 932 miljoen euro. CEO Hajir Hajji zet daarmee de groei van onder haar voorganger verder. 3i noemt Action een “formidabel retailbedrijf” en gelooft dat het zal blijven groeien en bloeien, ook in de moeilijke omstandigheden waarin de markt zich bevindt. Veel analisten verwachten dat door de hogere inflatie budgetketens als Action een groter publiek zullen aanspreken.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?