- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Het rommelt tussen Albert Heijn en enkele van de grootste franchisers. AH wil een einde maken aan hun enorme expansiedrift en dreigt de ondernemers geen franchisecontract te geven voor nieuwe winkels. Het conflict wordt uitgevochten tussen de moederorganisatie en de Vereniging van Albert Heijn Franchisers. Via bemiddeling wordt intussen getracht de partijen dichterbij elkaar te brengen. Volgens Jan-Christiaan Hellendoorn is AH niet gelukkig met de plannen van de franchisers. ‘Wij willen niet dat ondernemers hun eigen franchisebolwerken opzetten. Ondernemers hebben meerwaarde voor AH in lokale en regionale markten. Landelijke expansie staan we niet toe.’
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?