- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Op ECR gaf Sander van der Laan duidelijk aan dat de rol van merken niet van strategisch belang is voor Albert Heijn. AH ontwikkelt een duidelijke strategie voor zijn huismerken, die een grotere groei kennen dan de organische groei van de retailer zelf. AH verdeelt zijn huismerken onder: Euroshopper die op prijs focust, het AH-huismerk die op waarde focust, en Puur & Eerlijk en AH Excellent die toegevoegde waarde bieden. Het marktaandeel van de merken is met 5% gedaald tot 45% van de totaal verkochte goederen. Van der Laan bevestigt dat PL een grotere flexibiliteit bieden, zowel op logistiek als op operationeel vlak, en meldde wel dat A-merken impactvol zijn wanneer het om promotionele acties gaat.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?