- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn heeft onder naam ‘Appie Today’ een interactieve online tv-zender gelanceerd. Zo wil AH de jongere mediaconsument op een vernieuwende manier bereiken.
Appie Today is volledig online te zien en zendt dagelijkse shows, reportages en series over eten, proeven, trends en actualiteiten binnen en buiten de supermarkt uit. De zender bestaat uit programma’s zoals ‘Hoe zit dat met?’, ‘Bakkie Today’, ‘Intercom Stars’, ‘Blij met Sjoerd’, ‘Het Prikbord’ en ‘Food for Thought’.
De programma’s worden gemaakt voor en door klanten en medewerkers van AH. “Met 100.000 medewerkers heeft Albert Heijn de grootste redactie van Nederland. Samen verzamelen we dagelijks verhalen op en naast de winkelvloer. Door de samenwerking met onze klanten, medewerkers en leveranciers is er een doorlopend vernieuwend aanbod van programma’s. Samen met onze kijkers bepalen we de invulling van onze social zender,” klinkt het.
Albert Heijn zegt dat het naast actualiteiten en vrolijke verhalen met een knipoog, ook scherpe reportages zal uitzenden waarin Albert Heijn kritisch naar zichzelf en haar omgeving durft te kijken.
Wouter Kolk, directeur van Albert Heijn: “Het medialandschap fragmenteert en mediaconsumenten zijn steeds selectiever in hun zoektocht naar een verhaal waarin zij zich thuisvoelen. Wij geloven dat wij als Albert Heijn dat bieden met Appie Today. We staan met onze 950 supermarkten en 100.000 mensen middenin de samenleving en ontmoeten dagelijks bijna een derde van Nederland. Met Appie Today willen wij mensen met elkaar verbinden op een vernieuwende manier binnen en buiten het supermarktlandschap.”
Bekijk hier alvast een voorsmaakje van de zender:
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?