- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse warenhuisketen Albert Heijn pakt uit met lagere prijzen voor “honderden producten”. Het gaat daarbij niet enkel om huismerken, maar ook om A-merken.
Nadat Albert Heijn vorig weekend een prijsverlaging aankondigde van 1.000 producten (het werden er zelfs bijna 2.000), gaat de keten nu ook in België aan haar prijzen sleutelen. Niet enkel aan die van huismerken van Albert Heijn, maar ook aan die van merken zoals Dash en Pampers. De keten wil hiermee haar slogan “Hollandse prijzen” waarmaken en een antwoord bieden op de dalende koopkracht. De prijsverlagingen waren gemiddeld 6,5% in Nederland, en zijn blijvend. De vraag is of hiermee een prijzenoorlog van start gegaan is. Hoewel AH nog maar 16 winkels heeft in ons land, slaagt de keten er toch in druk te zetten op de concurrentie. Colruyt zal gezien haar engagement “Laagste prijzen” wel moeten volgen in de prijsverlagingen, terwijl hard discounters ook bodemprijzen als troef hebben.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?