- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Nederlandse retailer Albert Heijn gaat haar budgetlijn Euro Shopper vervangen door het nieuwe merk AH Basic. Deze week al worden vijf producten vervangen, de rest van het Euro Shopper-aanbod volgt de weken erna.
Deze week komen er al scharreleieren, cornflakes, hazelnootpasta, pannenkoekenmix en Chinese nasi van het nieuwe merk in de rekken, ook in België. In de loop van het jaar zal AH Basic zo stapsgewijs ingevoerd worden. Tegen eind 2013 moeten alle 500 Euro Shopper-producten vervangen zijn.
Naast de naam en de verpakking, verandert ook de kwaliteit van de producten. Albert Heijn was niet 100% tevreden over de prijs-kwaliteitverhouding van Euro Shopper. De nieuwe budgetlijn moet een consistentere kwaliteit aanbieden tegen een goedkope prijs.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?