- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Hard discounters Aldi Nord, Aldi Süd en Lidl blijven terrein winnen in Duitsland. Aldi Süd zou 6% groeien, en ook Lidl zou 2% vooruit gaan. Dat meldt het Duitse blad Focus.
De omzet van Aldi Nord zou vorig jaar op 11,5 miljard euro uitgekomen zijn, en voor 2013 zouden die cijfers “aanzienlijk hoger” liggen, aldus Focus. Aldi Nord heeft 2.440 winkels in zijn thuisland, en is vooral aanwezig in het noorden van Duitsland. Het bedrijf is ook verantwoordelijk voor de Aldi’s in België.
Aldi Süd, dat vooral in het zuiden van Duitsland actief is met 1.880 supermarkten, kende in 2012 een omzetgroei van 6%. Het bedrijf vertelde aan Focus, dat het vorig jaar een omzet van 15 miljard euro gerealiseerd heeft.
Lidl, concurrent van beide Aldi’s, is in heel Duitsland aanwezig met 3.300 winkels. De omzet daarvan is 2% gestegen zijn, en komt uit op 18 miljard, zegt het bedrijf in Focus. Alles samen is hard discount in Duitsland dus goed voor 44,5 miljard omzet vorig jaar. Geen wonder dus dat onlangs nogmaals bleek dat de eigenaren van Aldi en Lidl de rijkste Duitsers zijn.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?