- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De komende zeven jaar wil Aldi dubbel zo groot worden in het Verenigd Koninkrijk. De Duitse discounter mikt op 1.000 Britse winkels tegen 2021. Dat schrijft het Britse The Grocer.
Aldi won voor de tweede keer op rij de ‘Grocer of the Year’-prijs van het vakblad. In de nasleep daarvan zei mede-CEO Matthew Barnes dat de expansie van Aldi versneld zal worden. In plaats van jaarlijks 50 winkels, zou Aldi 65 Britse winkels per jaar willen gaan openen. “1.000 winkels zijn een absolute mogelijkheid”, klonk het ook.
Terwijl Tesco onlangs het slechtste resultaat in jaren liet optekenen. Daardoor heeft Tesco een grootschalig herstructureringsplan uitgerold. Haar huidige structuur, gebaseerd op de formaten van de verkooppunten wordt vervangen door een structuur gebaseerd op de regio's.
Aldi UK gaat het daarentegen voor de wind. De discounter groeit alsmaar sneller, en snoept daarbij klanten af van de klassieke supermarkten.
De Britse Aldi’s zijn van Aldi Süd, dat al sinds 1989 aanwezig is in het VK.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?