Aldi
- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Aldi
Pirato, het bekende huismerk van chips van Aldi, verdwijnt. De supermarktketen herdoopt het tot Sun Snacks en gaat snoeien in verschillende huismerknamen.
“Ahoi snack-maatje, na jaren varen ben ik gestrand op een paradijselijk eiland. Hier geniet ik in de stralende zon van mijn pensioen. Daarom heten je favoriete Pirato-snacks binnenkort Sun Snacks.” Dat is de boodschap waarmee Aldi zijn bekende chipsmerk uitwuift. De verandering kadert binnen een internationale aanpak, waarbij er minder verschillende namen zullen gebruikt worden. “Internationaal zijn we de huismerken aan het herdenken”, zegt woordvoerder Jason Sevestre in de kranten van het Mediahuis. “We willen naar minder merken, niet naar minder producten, maar gewoon naar minder verschillende namen. Doel is de herkenbaarheid te verhogen. Zo hebben we om te beginnen verschillende andere snacks die naast Pirato ook nog een eigen naam hebben. Die komen allemaal onder Sun Snacks. Daarnaast is het ook handig dat wanneer je in pakweg Spanje een Aldi binnenstapt, je dezelfde merken terugvindt zoals hier. Dat is duidelijker. Maar dat betekent dat er ook keuzes moeten gemaakt worden.” Met de ingreep wil Aldi ook besparen op verpakkingen. Verschillende namen betekenen ook verschillende verpakkingen.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?