- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
De Amerikaanse e-commercereus Amazon investeert in maaltijdbezorger Deliveroo. Dat meldt het Britse Sky News en wordt bevestigd door Amazon.
De steun van Amazon maakt deel uit van een investeringsronde waarbij in totaal 575 miljoen dollar werd opgehaald. De webgigant is verantwoordelijk voor het grootste deel van dat bedrag. Door de investering kan Deliveroo zich beter wapenen in de strijd tegen concurrenten TakeAway en UberEats. Deliveroo wil met de verse middelen de technologische teams versterken op de Londense hoofdzetel, verder uitbreiden en nieuwe klanten aantrekken, nieuwe producten ontwikkelen en inzetten op innovatie. Daarbij verwijst het bedrijf naar ‘Editions’. Met een Deliveroo Editions-site kunnen restaurants uitbreiden en groeien in nieuwe stadzones, zonder zelf te moeten investeren in een locatie. Er zijn ook plannen dit jaar voor zo’n keuken voor restaurants in België, meldde Deliveroo al in september.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?