- Fotoreportage: Cora Rocourt, 17.000 vierkante meter om het onderscheid te maken
- Franchise: “Er is altijd ruimte voor ondernemerschap”
- Dossiers: warme sauzen, kaas, charcuterie, eindejaarsproducten
Amazon lanceert een groot pop-upoffensief in Europa. Gisteren opende de eerste pop-up in Madrid zijn deuren en weldra zijn ook landen als Italië, Duitsland en Groot-Brittannië aan de beurt. Dankzij deze pop-ups wil de e-commercegigant zijn fysieke winkelterrein uitbreiden, aldus Reuters.
Gisteren gaf Amazon het startschot voor zijn Europese pop-upoffensief. Zo opende het bedrijf zijn eerste pop-up store in Madrid. Het Spaanse filiaal is gelegen in een belangrijk shoppingdistrictict en doet dienst al showroom voor zijn online aanbod. Klanten vinden er dan ook een uitgebreid gamma: gaande van elektronica tot videogames en kleding.
En dat is nog niet alles. Volgens Reuters is de e-commercegigant bezig met de uitrol van een groot pop-upoffensief. Zo zouden er weldra gelijkaardige winkels volgen in Italië, Duitsland en Groot-Brittannië. Bovendien wil Amazon dankzij deze pop-ups zijn fysieke winkelterrein fors uitbreiden. De andere retailers zijn dus gewaarschuwd.
In september opende Amazon ook al nieuwe showroom-vestiging in New York waar consumenten items van de website kunnen kopen met behulp van een smartphone app.
Wil je op de hoogte blijven van het laatste retailnieuws (Magazine), onze evenementen (Society) of onze opleidingen (Academy)?